W 2021 roku satysfakcja Klienta (wskaźnik CSI) oraz poziom rekomendacji Banku (wskaźnik NPS) zostały ponownie ujęte w celach większości jednostek Banku, w tym w celach Zarządu. Oznacza to, że zadowolenie i lojalność Klientów są kluczowe z punktu widzenia działań Banku.
Bank nadal prowadzi wewnętrznie badania Klientów detalicznych:
- relacyjne – realizowane wśród Klientów z segmentu Klient Podstawowy, które mierzą poziom lojalności Klientów i ich satysfakcję ze współpracy z Bankiem i obejmują całość doświadczeń Klienta,
- transakcyjne – realizowane w kluczowych punktach styku Klienta z Bankiem, bezpośrednio po zdarzeniu, mierzą zadowolenie z danej, określonej w miejscu i czasie interakcji oraz poziom polecenia Banku po niedawnym doświadczeniu Klienta w związku z tym zdarzeniem.
W ramach badań relacyjnych w 2021 roku zostały po raz pierwszy zrealizowane wewnętrznie badania relacyjne Klientów Bankowości Osobistej oraz Klientów MŚP. Obydwa badania będą kontynuowane w 2022 roku.
Prowadzone były również testowe badania przy użyciu voicebota – na stałe tą techniką realizowane jest badanie relacyjne Klientów z segmentu Klient Podstawowy.
W obszarze badań transakcyjnych bardzo mocno została rozwinięta siatka badań w serwisie transakcyjnym iPKO – obecnie pytamy Klientów o opinię po zakończeniu ponad 40 wniosków i dyspozycji. W 2021 roku wdrożone zostały również ankiety w aplikacji mobilnej IKO.
Dodatkowo w serwisie transakcyjnym iPKO wdrożono ankietę, która jest dostępna dla każdego Klienta po zalogowaniu – Klient może podzielić się opinią w dogodnym dla siebie momencie w temacie, który jest dla niego ważny.
Ogółem w 2021 roku Bank zebrał różnymi metodami, w tym w kanałach zdalnych, ponad 500 tys. ankiet (ponad 230 tys. wywiadów w 2020 roku). Plany obejmują dalsze zwiększanie liczby monitorowanych procesów ze szczególnym uwzględnieniem tych obsługowych po zakupie produktu.